«دولچه ویتا» اسپانیایی ساشا سبحانی «تبعیدی» ایرانی

این مرد 32 ساله با 1.2 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، طبقات فقیری را که نمی توانند درآمد کسب کنند، تحقیر می کند: 

تحریم های شدید آمریکا و سوء مدیریت اقتصادی دولت ایران به فقیر شدن ایرانیان منجر شده است. از همه؟ نه. در حالی که هفته گذشته ده ها هزار نفر در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین به خیابان ها آمدند، یک هموطن جوان در هزاران کیلومتر دورتر از فاصله ای که فقط فیزیکی نبود، این وضعیت را محکوم کرد.

 او این کار را از یک آپارتمان گران‌قیمت مادرید، در میان ماشین‌های لوکس و دخترانی با لباس‌های زیرشان انجام داد. به دنبال یک کلیپ کوتاه اخیر که در آن او دزدسالاری در روحانیت را محکوم می کند، چیزی شبیه به یک فعال برای کسانی که زندگی او را نمی دانند. نه برای کسانی که انجام می دهند. آنها در توییتر به او گفتند: "تو به لطف مردم و پدرت پولدار شدی و حالا که خشن به نظر می رسند می گویی با مردم هستی! آخوندها وقتی دزدی می کردی خوب بودند و حالا که فرار می کنی بد هستند؟" .

عباراتی مانند این از فرزندان سفیر پیشین ایران در ونزوئلا هنوز در میان ایرانیان نیش می‌زند که اطمینان می‌دهد سبک زندگی بالای او نتیجه چیزی بسیار ملموس است: «هوش خودم». او به همشهریانش گفت: "کار کنید و درآمد کسب کنید. 

و اگر شکست خوردید، بهتر است بمیرید." یا تقریبا. زیرا «تبعید» ساشا سبحانی از تابستان گذشته بین ایبیزا، ماربلا و مادرید جریان دارد. قبلاً پاریس، جزایر یونان یا کلن. همیشه بطری‌های شامپاین را باز می‌کردند، قایقرانی می‌کردند، اسکناس‌ها را می‌شمردند یا زنان را در آغوش می‌گرفت. آنها به «آغازاد» یا «ژن خوب» معروفند و دقیقاً یکی از آنها را بازخوانی می‌کنند که از فرزندان محمدرضا عارف سیاستمدار اصلاح‌طلب است و دلیل دستیابی به چنین زندگی خوبی را ذکر می‌کند. و اگرچه درست است که تعداد زیادی آنها را تحسین می کنند و رویای شبیه شدن به آنها را در سر می پرورانند، دیگران آنها را متهم می کنند که در این روزگار سخت اقتصادی، هواپیمای بدون سرنشین، محصول جانبی دهه ها خویشاوندی و فساد هستند. 

اینستاگرام، یکی از معدود این روزها باز کردن شبکه های اجتماعی در ایران، ویترین مورد علاقه این طبقه اجتماعی کاهش یافته است. حتی یک حساب، بچه‌های پولدار تهران، ماه‌ها در میان ویلاها و رستوران‌های مجلل در پایتختی که در آن، در زمان‌های اخیر، شکاف بین فقیر و ثروتمند افزایش یافته است، از زرق و برق حمایت کرد. ساشا سبحانی، نابغه و چهره پرداز، به تازگی به این روند افزوده است. و اسپانیا آخرین زمین بازی او شده است، مرد جوان یخچال خانه اش را باز می کند و ناگهان کوتوله ای ظاهر می شود که لباس یک دلقک شیطانی پوشیده است. 

اندکی بعد، در حین تماشای تلویزیون، یک کوتوله دیگر که یادآور عروسک Chuky شیطان است، با چاقو از در اتاق ظاهر می شود. سبحانی فکر می کند دارد خیال می کند. در نهایت، او وارد اتاقی می شود، جایی که توسط گروهی از دختران با لباس زیر مورد تعرض قرار می گیرد و در نهایت با آنها به رقصیدن نفسانی و نوشیدن مشروبات الکلی زیر بارانی از اسکناس می پردازد. فیلمنامه کلیپ هالووین او چنین است، اینکه این ایرانی توانسته به سرعت با نخبگان پایتخت اسپانیا ارتباط برقرار کند، اخیراً عکسی به همراه ماریانو دیاز، بازیکن فوتبال رئال مادرید منتشر شده است.

 آنها حتی در همان مناطق مشترک هستند. ساشا سبحانی که 1.2 میلیون فالوور دارد، در پست دیگری در اینستاگرام، با 9 دختر لاغر اندام در کنار یک استخر و چهار برج Chamartín در پس زمینه ظاهر می شود. شرح آن خودیاری خالص و ارزان است: "به دنیا دلیلی بده تا نامت را به خاطر بسپارد."

حال به تازگیایران از اسپانیا خواسته پسر دیپلمات ارشد بازنشسته ایرانی را که به نمایش سبک زندگی تجملاتی خود در شبکه های اجتماعی مشهور است، استرداد کند. همچنین ایران توانسته است میلاد حاتمی یکی دیگر از افرادی را که سایت های شرط بندی را تبلیغ میکردند را دستگیر کرده است. 

ولی افرادی همچنین پویان مختاری و نیلی افشار توانستند از این جرم قصر در بروند و پلیس ایران موفق به دستگیری این افراد نشد. 

 شما میتوانید برای خواندن خبرهای سلبریتی های مطرح و بیوگرافی علیشمس و ساشا سبحانی، ما را دنبال کنید. 

ساشا سبحانی، موسیقیدان 33 ساله، پس از اینکه ایران او را به راه اندازی وب سایت های غیرقانونی قمار و پولشویی متهم کرد، در دادگاه مادرید حاضر شد.

او این اتهامات را رد کرد و هشدار داد که در صورت بازگرداندن در معرض شکنجه قرار دارد.

او گفت که دولت ایران از انتقادهایی که با 2.6 میلیون دنبال کننده خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشته بود، عصبانی است.

آقای سبحانی بیشتر دوران کودکی خود را به دلیل شغل پدرش که شامل ارسال پست به ارمنستان، گابن و ونزوئلا بود، در خارج از کشور گذراند.

او به روزنامه اسپانیایی ال موندو گفت که پس از پایان کار پدرش به عنوان سفیر در ونزوئلا در سال 2006 و بازگشت به تهران به عنوان معاون وزیر خارجه در دولت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور تندرو وقت، در ونزوئلا ماند.

آقای سبحانی سرانجام به ایران بازگشت، جایی که در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از «بچه‌های پولدار تهران»، حساب اینستاگرامی که زندگی نخبگان جوان ثروتمند پایتخت را روایت می‌کرد، طرفدارانی پیدا کرد.

او همچنین با سازماندهی ریوها با مقامات به دشمنی پرداخت. او گفت که دستگیر و به زندان محکوم شد، اما بعداً توانست به ترکیه فرار کند.

او دو سال پیش به اسپانیا نقل مکان کرد، زمانی که شروع به اشتراک‌گذاری عکس‌هایی کرد که در آن‌ها خود را با زنان کم‌پوشش، الکل، ماشین‌های سریع و جت‌های شخصی نشان می‌داد.

او همچنین ویدئوهایی را برای فالوورهای فارسی زبان خود منتشر کرد که از حکومت ایران انتقاد می کردند.


او می گوید: «من از رژیم، عدم آزادی آنها انتقاد می کنم، به آنها یاد می دهم که چگونه زندگی کنم و به آنها می گویم که آنها هم می توانند این گونه زندگی کنند. و البته ایران نمی تواند به پسر یک مقام عالی اجازه دهد که این حرف ها را بزند. به ال موندو گفت.


هفته گذشته، مقامات اسپانیایی به درخواست ایران برای استرداد اقدام کردند که آقای سبحانی را متهم به راه اندازی وب سایت های قمار کرد که در خارج از ایران مستقر هستند اما طبق قوانین ایران غیرقانونی هستند.


آقای سبحانی دخالت خود در یک جلسه دادگاه را تکذیب کرد و تاکید کرد که فقط برای تبلیغ چنین سایت هایی قرارداد داشته است. او همچنین قول داد که با استرداد مبارزه کند.

او گفت: «آن‌جا مرا شکنجه می‌کردند تا اینکه از آنها التماس می‌کردم که مرا بکشند. من قبر در اسپانیا را به زندان در ایران ترجیح می دهم، اما به عدالت اسپانیایی اعتماد دارم.


در ماه دسامبر، پلیس ایران اعلام کرد که بیش از 30 نفر را "فعال در زمینه قمار" به عنوان بخشی از یک سرکوب دستگیر کرده است. طبق گزارش‌ها، برخی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام با بیش از یک میلیون فالوور هر کدام را شامل می‌شود.

بانک مرکزی ایران همچنین هشدار داد که هویت ۷۰ هزار «قمارباز فعال» تحویل قوه قضائیه شده است. این سازمان هشدار داد که افرادی که هشدارهای مربوط به توقف قمار را نادیده می گیرند، با پیگرد قانونی مواجه می شوند.



منبع سایت ایرانیان سلبریتی


Comments

Popular posts from this blog

Can Yaman و Francesca Chillemi به Verissimo: متن کامل نامه Can به مادربزرگش

دارایی خالص سلنا گومز بیشتر از آن چیزی است که تصور می کردید

اما واتسون شغل، زندگی شخصی، خانواده، ارزش خالص و بیشتر