اما واتسون شغل، زندگی شخصی، خانواده، ارزش خالص و بیشتر

 

فرد مشهواین ستاره جوان به عنوان هرمیون گرنجر فوق الذکر در فیلم اقتباسی از مجموعه هری پاتر به شهرت رسید. اما به عنوان یک دختر کوچک به دنیا معرفی شد، وقتی که سریال در سال 2011 به پایان رسید، به یک نوجوان و یک زن جوان با اعتماد به نفس تبدیل شد. اما در زمانی که هنوز در هاگوارتز و ما درس های عکاسی می خواند، روی فرش های قرمز زیبا و زیبا به نظر می رسید. او همچنین دید که چگونه حس مد او از فیلمی به فیلم دیگر رشد می کند.

همانطور که اما وارد فصل بعدی حرفه خود شد، ستاره نقش های بالغ تری را ایفا کرد. او در فیلم هایی مانند دنیای چارلی (2012)، حلقه بلنگ (2013)، نوح (2014) و غیره ظاهر شده است. در همان زمان، اما از دانشگاه براون با مدرک لیسانس در ادبیات انگلیسی در سال 2014 فارغ التحصیل شد. اما همچنین از پلتفرم خود برای رسیدگی به نابرابری های جنسیتی استفاده کرده و همچنان متحد جنبش فمینیستی بوده است.

اما شارلوت دوئر واتسون در مارای 2 در پاریس 3 در 15 آوریل 1990 به دنیا آمد. او دختر ژاکلین لوزبی و کریس واتسون، زن و شوهری از وکیل بریتانیایی است که در فرانسه مشغول به کار هستند و پنج سال اول خود را در Maisons-Laffitte می گذرانند. والدین او چند سال پس از تولد برادر کوچکترش الکس واتسون 6 در سال 1995 از هم جدا شدند.

 پس از این طلاق، او به همراه مادر و برادرش به شهرستان آکسفورد در انگلستان نقل مکان کرد. با این حال او آخر هفته ها را در خانه پدرش در لندن می گذراند. او کمی فرانسوی صحبت می کند، اما "نه به خوبی" در دوران کودکی خود در فرانسه. او هر از گاهی به فرانسه باز می گردد، جایی که پدربزرگ و مادربزرگش در آنجا زندگی می کنند.

او دو خواهر ناتنی دارد، دوقلوهای لوسی و نینا واتسون و یک برادر ناتنی توبی واتسون. او سال‌های ابتدایی خود را ابتدا در مدرسه Lynams، مدرسه شیرخوارگان مدرسه اژدها، آکسفورد، از سپتامبر 1995 تا ژوئن 1998 گذراند. سپس از سپتامبر 1998 تا ژوئن 2003 به مدرسه دراگون رفت. در این دوره بود که شروع به کار کرد. برای فیلمبرداری از حماسه هری پاتر وقتی سر صحنه می آید، فقط 10 سال دارد.

او ناگهان مشهور می شود و مدرسه اش مجبور است مقررات خاصی را برای تضمین آرامش او وضع کند. بنابراین برای جلوگیری از آزار و اذیت همه دانش‌آموزان، آنها حق ندارند از او امضا بخواهند و یا حتی از او درخواست کنند، به شرط اینکه «نکات منفی» را در نظر بگیرند که می‌تواند منجر به مجازات‌های انضباطی شود. با این حال، این مقررات در مورد دوستان او اعمال نمی شود، بلکه برای کسانی که او نمی شناسد، اعمال می شود.

حرفه

قبل از بازی در مجموعه فیلم های هری پاتر، او هنوز خیلی جوان بود و تجربه بازیگری او به چند نقش کوچک در نمایشنامه های مدرسه مانند آرتور: سال های جوانی و شاهزاده شاد محدود می شد. از دیگر فعالیت های او در مدرسه مسابقه شعر دیزی پرت بود که در هفت سالگی برنده شد.

بازیگران قسمت اول حماسه

در سال 1999، انتخاب بازیگران برای فیلم هری پاتر و سنگ فیلسوف آغاز شد. یک مامور بازیگری با اما جوان تماس می گیرد که به لطف معلم بازیگری او را کشف کرد. او برای بازی در فیلم های هری پاتر، هشت بار تست بازیگری را پشت سر گذاشت و در نهایت از بین 35000 متقاضی انتخاب شد، تهیه کنندگان با اعتماد به نفس او تحت تاثیر قرار گرفتند. 

اما واتسون برای ایفای نقش هرمیون گرنجر در سن ده سالگی در فیلم هری پاتر و سنگ فیلسوف انتخاب شد. این فیلم باکس آفیس بزرگی در چندین کشور به دست آورده است. این برترین پردرآمد سال 2001 است. منتقدان عملکرد او را «تحسین برانگیز» می‌دانند (دیلی تلگراف)، و IGN حتی می‌گوید که او نمایش را از همبازی‌هایش دزدیده است. او برای بازی در مدرسه جادوگری نامزد پنج جایزه شده و برنده جایزه هنرمند جوان شده است.

یک سال بعد، او دوباره در نقش هرمیون در هری پاتر و تالار اسرار (2002)، قسمت دوم این مجموعه بازی کرد. نقدها بار دیگر از بازی بازیگران اصلی استقبال می کنند. اِما جایزه اتو برای بهترین بازیگر زن را که با رای خوانندگان مجله آلمانی براوو اتو به دلیل کیفیت اجرایش داده شد، دریافت کرد. او پس از لیو تایلر و بالاتر از کایرا نایتلی در جایگاه دوم قرار گرفت.

هری پاتر و زندانی آزکابان، سومین قسمت از مجموعه هری پاتر، در سال 2004 منتشر شد. این فیلم کمترین موفقیت در کل مجموعه هری پاتر است، اما اما واتسون همچنان برنده دو جایزه اتو و اجرای سال برای کودکی است که توسط توتال فیلم اهدا شده است.

در سال 2005، هری پاتر و جام آتش، چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های هری پاتر، تمام رکوردهای قبلی از جمله رکورد باکس آفیس خود را برای آخر هفته افتتاحیه شکست. این رکورد هم در ایالات متحده و هم در بریتانیا و همچنین در برابر قسمت های قبلی این مجموعه شکسته شد. منتقدان به ویژه «بلوغ روزافزون» اما واتسون را ستایش می کنند.

با وجود موفقیت Order of the Phoenix، آینده فرنچایز هری پاتر نامشخص است: سه بازیگر اصلی تمایلی به امضای قرارداد جدیدی برای ادامه نقش‌های خود ندارند. دنیل رادکلیف سرانجام برای قسمت های بعدی قرارداد امضا می کند، در حالی که اما واتسون کمتر مشتاق است. او توضیح می دهد که این تصمیم مهم است و این فیلم ها نشان دهنده یک تعهد چهار ساله اضافی به نقش هستند. با تأمل، او معتقد است که "هرگز نمی تواند اجازه دهد نقش هرمیون از بین برود: او یک قهرمان است!" "، و تعهد جدید خود را در 23 مارس 2007 امضا می کند.

ششمین فیلم از این مجموعه، هری پاتر و شاهزاده دورگه، که در ابتدا برای اکران در نوامبر 2008 برنامه ریزی شده بود، اواخر 25 ژوئیه 2009 اکران شد. با توجه به اینکه بازیگران اصلی اکنون در اواخر نوجوانی خود هستند، منتقدان تمایل بیشتری به انتخاب آنها دارند. در همان سطح با بقیه فیلم. بازیگران فیلم. لس آنجلس تایم از آنها به عنوان "راهنمای بازیگران بریتانیایی" 28 یاد می کند، در حالی که واشنگتن پست معتقد است که به ویژه اما واتسون "جذاب کننده ترین بازی خود را تا به امروز" ارائه کرده است. تلگراف، به نوبه خود، معتقد است که سه بازیگر اصلی "انرژی جدیدی برای فیلم آزاد کرده اند".

برای  خواندن بیوگرافی افراد مشهور به لینک زیر مراجعه کنید. 

https://bit.ly/3kAKtdb

شناخت توسط فیلم

اما واتسون در میان پردرآمدترین بازیگران زن دهه 2000-2009 مقام اول را به خود اختصاص داد. در مارس 2009، او در فهرست فوربس از «ستارگان نوجوان پردرآمد» و پردرآمدترین بازیگر زن هالیوود با درآمد 19 میلیون پوند در فوریه 2010 در رتبه ششم قرار گرفت.

در همان سال او برنده جوایز بریتانیا شد و از شخصیت های سینما و تلویزیون بریتانیا و آمریکا تقدیر کرد. او این جایزه را به همسترش تقدیم می کند که در جریان فیلمبرداری اولین فیلم هری پاتر درگذشت.

در ماه مه 2016، نام او در ماجرای اسناد پاناما ذکر شد: او تأیید کرد که از Mossack Fonseca نه به دلایل مالیاتی، بلکه به دلیل "دلایل محرمانه مانند بسیاری از افراد مشهور مشهور" درخواست تجدید نظر کرده است و اصرار دارد که معافیت مالیاتی دریافت نکرده است. به این ترتیب همچنین در سال 2016 او علیه برگزیت، یعنی حفظ کشورش در اتحادیه اروپا موضع گرفت.

Comments

Popular posts from this blog

Can Yaman و Francesca Chillemi به Verissimo: متن کامل نامه Can به مادربزرگش

دارایی خالص سلنا گومز بیشتر از آن چیزی است که تصور می کردید